Ceny akcji głównych europejskich przewoźników oceanicznych spadły bezpośrednio po tym, jak DG COMP Komisji Europejskiej zapowiedział zniesie w przyszłym roku wyłączeń grupowych dla połączeń liniowych – informuje Aditi Niranjan, analityczka z Department of Busines Economics, Uniwersity of Delhi.
Ślad węglowy generowany przez floty działające w transporcie kontenerowym zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. na 10 z 13 najbardziej ruchliwych serwisów liniowych – wynika z najnowszej analizy ekspertów firmy Xeneta. Największe emisje notowano na statkach obsługujących zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych po Daleki Wschód. Pozytywnie wyróżnił się operator Yang Ming, który „stał się „bohaterem emisji” w branży „drugi kwartał z rzędu” – podkreśla Emily Stausbøll z Xeneta.
Rząd Stanów Zjednoczonych reaguje zdecydowanie Dwóch członków gabinetu administracji Bidena, sekretarz transportu Pete Buttigieg i sekretarz rolnictwa Tom Vilsack, napisali list mobilizujący poprawę logistyki amerykańskich produktów rolniczych. Pismo skierowano do wiodących oceanicznych przewoźników kontenerów.
Rozgrzany do czerwoności rynek czarteru kontenerowców zrodził niezwykłą umowę podnajmu pomiędzy rywalami Yang Ming i Maersk.
Poziom ilości zakontraktowań nowych statków w 2021 roku na koniec września był o około 69% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.
Partnerzy inicjatywy mającej na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i ochronę zagrożonych wielorybów ogłosili wyniki programu 2020 i docenili firmy żeglugowe, które z powodzeniem w nim uczestniczyły, zmniejszając prędkość do 10 węzłów lub mniej w rejonie zatoki San Francisco i regionie południowej Kalifornii.
Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
Przewoźnicy oceaniczny zanotowali najlepszy kwartał w historii żeglugi kontenerowej w czasie trzech ostatnich miesięcy 2020 roku. A wszystko wskazuje na to, że znacząco pobili ten rekord w pierwszym kwartale tego roku.
Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
Nagrody im. kapitana Leszka Wiktorowicza 2024 wręczone
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem